Klädd i pappas byxor

Inlägget är i samarbete med Husqvarna viking.

Efter en helt galet varm och lång sommar, helt befriad från någon som helst tid i syrummet, har temperaturen äntligen sjunkit till det normala och sylusten har så sakteliga kommit smygande tillbaka.

Sambon gav mig en hög med trasiga jeans med en önskan om att få dem lagade men eftersom vi alla vet att laga kläder samt sy gardiner är bland det tråkigaste man kan företa sig, så bestämde jag mig istället för att testa att sy en jeansjacka. Det har jag aldrig provat förut. Efter en hel del tankebry och pusslande så fick jag ihop en finfin jacka till min ena avkomma.

Mönstret jag använt mig av heter Jona och finns att köpa från Makerist. Jag har fodrat den med öglad jogging, ärmarna är även fodrade med acetat för att jackan inte ska käcka fast i tröjan när man klär på sig.

Husqvarna viking jade 20 har en stor arbetsyta till höger om nålen och med ett förlängningsbord dessutom så är maskinen helt perfekt att sy lite större projekt med.

Sonen blev måttligt nöjd över jackan. ”Jag vill inte ha pappas gamla byxor på mig” var hans spontana kommentar och ni kan ju se den surmulna uppsynen på bilden nedan 😄

2 tankar om “Klädd i pappas byxor

Lämna en kommentar