Tyglycka

Jag är tyvärr väldigt dålig på att uppdatera bloggen nuförtiden. Dels så finns inte riktigt tiden längre sedan fjant kom, dels får jag så lite kommentarer på bloggen nuförtiden sedan jag öppnade mitt instagramkonto där det ju såklart är mycket lättvindigare att lämna en kommentar. Väldigt roligt att få kommentarer alltså 😉

Hur som helst. Som ni säkert vet så är ju de flesta tygers fullbredd ca 150cm. Men Tyglyckas tyger har alla en bredd på hela 180cm vilket ju gör att man får ut massor mer på det tygstycke man köper. (Såvida man köper samma längd som man brukar alltså ;-)) Toppenbra! 

Av 1,5 meter av Tyglyckas Hidden butterflies fick jag ut både en långärmad tröja med krage och en kortärmad sommartröja till mig själv. 

Då tyget dessutom var på rea så blev det väldigt billiga plagg 🙂



Av spillet fick jag dessutom ut två par trosor till min flicka 🙂 

4 thoughts on “Tyglycka

  1. Supersnygga plagg som alltid när du varit i farten. Själv sitter jag i ett hav av tyger, symaskiner och tid, men absolut ingen lust. :-/ Kanske skulle dina bilder kunna få upp mig ur olustdiket, vi får se. Passar på att ställa ett par frågor, dragkedja i jersey…kräver mellanlägg som stabiliserar utgår jag ifrån. Är det bäst att stryka på mellanlägget innan man ens klipp tyget för att inte få det uttänjt?
    Annat viktigt att tänka på? Dina häftiga snoddar, har du flätat dem själv av tunna remsor tyg? Ursnyggt i vilket fall. 🙂 Vänligen Liselotte

    • Jo, det blir ju så ibland. Att sylusten helt blåser bort men förr eller senare dyker den säkert upp igen. Jag har fått en hel del önskemål om en tut på dragkedjor och jag har faktiskt en på gång men den dröjer lite då magsjukan kommit på besök här hemma. Jag fuskar lite och stryker inte alls på något mellanlägg 😉 Banden flätar jag av 2-2,5 cm breda remsor. Plättlätt 😊
      Ha en härlig dag Liselotte ❤️

      • Tack för liten puff att komma igång. 🙂 Ser framemot din tut och hoppas ni mår bättre snart. Tag hand om dig och dina kära. ❤

  2. Jättefina plagg, jag följer dig på insta men hoppas att du inte slutar med bloggen. Den bjuder på mer än bara fina bilder. ☺

Kommentera

