Svarta rosor

Imorgon är det den tredje advent och vädret är preciis så juligt som det ju brukar vara den här tiden på året hos oss. Det spöregnar alltså. Jag gav mig ändå ut i regnet och fotade min nya klänning. 

Det fina tyget, farmors rosor, finns att förhandsboka hos Ziccafabrics

Till mönster har jag använt Jenny Hellströms top Simone som grund. Den har jag förlängt, ringat ur samt förlängt ärmarna på. 

Mönstret till huvan finns att köpa hos Alles für selbermacher och är egentligen huvan som finns att köpa som tillägg till den i sykretsar kända tröjan ”Missy”. Huvan har jag sedan justerat så att den passar till ”min” klänning. 


Önskar er alla en trevlig tredje advent 🙂

Inlägget är i samarbete med Ziccafabrics.

2 thoughts on “Svarta rosor

Kommentera

