Barbaskön

Det sista lillebror behöver är väl tröjor men typiskt nog så är det ju just tröjor som är så himlans roligt att sy! Att sy byxor däremot är ungefär lika skoj som att få en pinne i ögat. Ändå syr jag byxor istället för att köpa. Knäppt. Hur som helst så har jag sytt en så himla fin tröja och den var såklart tvungen att få en matchande byxa oxå. 

Byxmönstret är Sverre från Meine Herzenswelt och jag är så nöjd med stjärnknapparna i gylfen 🙂 

Det är många som undrar om jag gör applikationerna själv eller om jag köper dem och det är ju så att jag ritar av bilder jag hittar och sedan klipper ut i tyg och syr fast. Under kategorin ”tutorials” ligger det en utförlig beskrivning hur man kan gå till väga. 




One thought on “Barbaskön

  1. Jättefint som alltid när du syr 🙂
    Får jag fråga vad du har använt för mönster till tröjan? Hur gör du för att få mönsterpassning på ränderna vid ärmarna (har aldrig ens försökt själv, men har hört att det ”inte går” när man syr raglanärm. Tut? 🙂

Kommentera

