Rustad för hösten 

Tidigt i höstas sydde jag den här jackan till lillknas och den har redan blivit flitigt använd. Mönstret är ur ottobre 4/16 och tyget är från jonic. Enligt mönstret ska den endast sys i college men eftersom jag inte vet hur jag ska få insidan snygg vid dragkedjan då så har jag istället vändsytt jackan med bomullstrikå på baksidan. Då hamnar ju dragkedjan mellan tyglagren och det ser snyggt o prydligt ut. Varmare blir det ju såklart oxå 🙂 

Jackan var för övrigt aptrist att sy pga fickorna som ju måste sys fast från avigan för att få den dekorativa sömmen på framsidan. På grund av dess tråkighet låg jackrackaren länge och väl i en hög och skämdes innan jag färdigställde den. Väl färdig blev den ändå helt ok och knas gillar den mycket. 

Jag sydde även en varm och gosig matchande mössa. Den är fodrad med bomullsteddy från Ziccafabrics. 



Knas som aldrig ägt ett plagg med vanlig knapp och knapphål tyckte fickorna var det bästaste med hela jackan. 

2 thoughts on “Rustad för hösten 

  1. Så fina plagg. Tur du gjorde färdigt. 🙂 Hi,hi gåtan med knapp och knapphål i kardborrbandets tidervarv. 😉

Kommentera

