Vad gör man med de urväxta kläderna??

Det är ju så vansinnigt roligt att sy bebiskläder! Alldeles för roligt har det visat sig. I lådorna hittar jag nämligen fina, oanvända plagg som nästan hunnit bli urväxta innan de ens hunnit provats. Det är ju lite synd att bara låta kläderna ligga eller kasta dem. Vad gör du med de  hemsydda plaggen när de inte passar längre?? 

Här har fjant på sig ett par ”Sverrebyxor”, mitt favoritbyxmönster 🙂 Body med en söt valapplikation i velour. Allt tyg från Jonic. 


5 thoughts on “Vad gör man med de urväxta kläderna??

  1. Jag sparar dem. Tänker att när barnen en dag blir stora kanske de vill ge dem till sina eventuella egna barn … eller så kommer de bara tycka att de är gamla och sunkiga och då får de ge bort dem eller lämna till återvinning 😀 Nu har jag för all del inte sytt några ofantliga mängder. Om det skulle finnas ”drivor” av kläder skulle jag förmodligen ge bort till behövande. (För om barnen väl får barn kommer de nog att vilja skaffa en del kläder själva också – eller så är man själv förhoppningsvis i skick nog att sy nya då :-))

  2. Jag väntar bara med spänning på din applikationstut. Försökte själv med limpenna på baksidan av ett urklippt motiv från ett annat jerseytyg och satinsöm med kaffefilter bakom. Det blev urfult och satinsömmen är en mardröm att sprätta. När du tutat ur dig din tut så skall jag berätta hemligheten bakom den där perfekta coversömmen du frågade en annan bloggerska om för en tid sedan på instagram, för jag vet hemligheten.

    • Haha! Du måste ha blandat ihop mig med någon annan för jag får redan till en perfekt coversöm 😉. Trodde jag iaf. Kanske vet du något som inte jag vet?! Det får vi se. Tuten är under bearbetning och dyker upp typ snart 🙂

  3. Japp, hahaha det gör du ju absolut. Jag missförstod nog nå’t och jag tyckte det var konstigt att DU frågade… Men det var förstås någon annan. Handlade om svängd coversöm kring fickor tror jag… Jaja, men vill då någon gång veta den sista hemliga ingrediensen så… Nu väntar jag med spänning på tuten på dina fantastiska applikationer. Tack för att du delar dina fina alster!

Kommentera

