Katten Jansson 

Jag fick ett plötsligt sug att sy en omlottröja till fjant, trots att allt utom bodys är sjukt opraktiskt på en människa som är som en hösäck i kroppen och inte lärt sig sitta än. Till mönster tog jag ett vanligt tröjmönster som jag sneddade till framstyckena på. Tröjan fick en Katten Jansson-applikation på sig samt ett par velourbyxor till. Grundmönstret till byxan är från boken Heilt spesiell.


Jag har fått en del önskemål om att göra en applikations-tut och hade tänkt publicera en när jag nådde trehundra följare på instagram. Tyvärr hann jag inte riktigt med så istället får det bli när jag kommer upp i fyrahundra. Så in och följ @simolibo så ska jag jobba på en tut under tiden 😉

3 thoughts on “Katten Jansson 

  1. Hej!
    Vilka fina kläder du syr och vilken fin ”fjant”. 🙂 använder du vlisofix när du syr applikationer? Tänkte sy två filtar till tvillingar som kommit ur magen på tok för tidigt och vill ha både figurer och namn på.

    • Hej och tack! Ja, fjant är allt en riktig sötnos 🙂 Vliesofix är nog ett måste för att få fina applikationer. Utan det så kommer inte tygerna ligga still utan dra sig och allt blir pannkaka.

Kommentera

