Pippi på applikationer

Vem ringer man när man vill stanna tiden?? Jag trodde att jag tog i när jag sydde storlek 68 till lillprinsen men kläderna passar ju för sjutton redan!

Jag har snöat in helt på att sy applikationer och här har jag gjort en söt liten pippi och till stjärtfjädrar har jag använt fjädrar från byxtyget. Matchigt värre. Jag önskar att jag kunde sagt att jag ritat applikationen själv men tyvärr så kan jag knappt ens rita en streckgubbe. Fågel-applikationen finns att ladda ner gratis på denna underbara tyska blogg. 

Tyget till byxan kommer från happy fabrics och det melerade enfärgade kommer från jonic. Mönster till både byxa och body är från Heilt spesiell ( med ändringar)


Kommentera

