Heja Sverre!

Ända sen jag började sy för två år sen så har jag letat efter ett bra byxmönster till barn. De där byxorna utan grensöm som alla verkar älska är liksom inte riktigt min kopp te så att säga. Är väl för gammal för att se charmen med dem antar jag 😉 Men efter att ha snurrat tunt bland de tyska instamrammarna så har jag äntligen hittat det perfekta byxmönstret. Byxorna är både snygga, sitter perfekt på mina små och är roliga att sy med flera fina detaljer. Jag har redan snott ihop tre par och det kommer att bli många fler. 

Mönstret heter Sverre och kommer från Meine herzenswelt. Det är såklart på tyska men har man någorlunda sykunskaper och kan en aning tyska så fixar man det lätt. Det var väl bara gylfen som var lite lurig. 

Håll i er nu för här kommer bilder på dessa underbara brallor 😉

Jag har även blivit helt hooked på att sy applikationer. Att jag inte gjort det tidigare. Vem kunde ana att det var så kul!? Här har jag gjort en söt liten filur som kanske blev en smula för söt till en 2,5 åring??
Tyget till byxan är från en slaktad klänning i collegetyg. Det melerade tyget till tröjan kommer från Jonic. 

Vilket är ditt favoritmönster på byxa? Tipsa mig gärna 😊

Kommentera

