Kroppsnojor och muddkjolar

Eftersom jag inte känner mig helt tillfreds med min kropp efter lillfjants ankomst så har det inte blivit så mycket sytt till mig själv på sistone. Nu slog jag iaf till och sydde mig en kjol. Kjol med mudd i midjan funkar ju liksom alltid, oavsett pösmage. Den är sydd i det fantastiska tyget chalkstars från Selia och mönstret är från boken Heilt spesiell. Det mönstret visade sig vara tänkt för den med rejäla ridbyxlår vilket jag saknar, så jag fick sy in den ordentligt i sidorna. 

Tröjan som aldrig använts sydde jag för längesedan. Den är sydd i viskosjersey och mönstret har jag ritat själv. 

2 thoughts on “Kroppsnojor och muddkjolar

  1. Jättesnyggt, både kjol och jumper! Vet att jag sett jumpern tidigare och sparat bilden som inspiration för att sy något liknande till mig. 🙂 Du ser ut att ha en fantastiskt fin kropp för att nyligen fött barn, men jag vet känslan. Efter 5 barn så tycker jag att min mage är sladdrig, men vid närmare funderingar så är inte många i min omgivning i lika bra trim och kommer i xs i kläder vid 55 år och 166 cm i längd (inte långt, men iaf) Snart är du back on track 🙂 Lycka till med allt och en underbar sommar!

    • Wow! Fem barn!! Det var sannerligen bra jobbat 🙂 Både sytiden och träningstiden är minimal nuförtiden men förhoppningsvis så är jag snart tillbaka som mig själv igen. Ha en riktigt härlig sommar du med 🙂

Kommentera

