Amningspaus

På måndag blir lillkorven hela sex veckor. På dessa sex veckor har jag inte gjort så värst mycket ner än att sitta i soffan och ammat. Ammat, bytt typ tusen blöjor, mumsat choklad och hindrat tvååringen från att krama ihjäl bebisen. Och hur mysigt det än är att amma och mumsa choklad så är det ju inte utan att man längtar efter sitt vanliga liv ibland. Men så igår hände det. Jag lämnade över ansvaret till den stolte fadern i hela 90 minuter då jag och min far drog ut i solskenet och tränade och det var såå himla härligt!

Bebisen och pappan skötte sig utmärkt medan mjölken var borta och det såg ut så här när jag kom tillbaka…

Nä, det gjorde det faktiskt inte för bebisen var vrålhungrig och gallskrek just när jag kom hem men efter lite mat så såg det iaf ut så här. 

Tyget som kommer från Ohlssons tyger har fåglar som flyger både upp och ner och jag lyckades oturligt nog få de flesta av dem att stå på huvudet just på framstyckena. 
Mönstret kommer från boken Nähen mit Jersey. 

2 thoughts on “Amningspaus

  1. Du syr så fina kläder till dina barn! Blev lite intresserad av boken ”Nähem mit jersey” men undrar vilken av böckerna detta mönster är ifrån. Den med babykläder eller den med baby och barnkläder?

Kommentera

