Diamanthjärtan 

Att sy till sig själv när man ser ut som en ballong redo för avfärd är väl inte så där jätteskoj om jag ska vara helt ärlig men när jag fick hem det fina tyget med diamanthjärtan från Ziccafabrics blev jag ändå sugen att sy mig en lite vårigare modell på klänning. Jag försökte mig på att göra ett eget mönster med raglanärm och det gick väl skapligt men jag hade egentligen velat att ärmen blev lite snävare men det vete sjutton hur man får till? Rita mönster är svåra grejer hörrni!

Såhär ser den iaf ut.  

   
Sydde även ett litet set i stl 56 som jag räknar med att Bosse kommer bli supergullig i 🙂  

    
   
Mönster till body och byxa kommer från Heilt spesiell (med ändringar) och mössmönstret är från ottobre 1/16.

Inlägget är i samarbete med Ziccafabrics.

Kommentera

