Omlottbody

Jodå, jag har allt börjat att sy till lilla Bosse redan. Såklart. Trots att han inte väntas dyka upp än på några (åtta) veckor. Det är ju fantastiskt skojigt att få tillfälle att sy små pytteplagg men fy fasiken alltså för att sätta alla dessa knappar!!! Aptrist! Eftersom jag tycker det är sjukt kul att bandkanta så njöt jag verkligen när jag häromdagen sydde mitt livs första omlottbody ( myycket kanter att kanta där hörni) men lyckan tog tvärnit när jag insåg att det ju skulle till ett oändligt antal knappar i detta lilla, lilla plagg. Jättemånga fler omlottbodys blir det inte sydda här nej. 

   
 Jag har som ni ser även dammat av virknålen och producerat lite godsaker till lillebrors kök. Inspiration har jag hämtat och helt skamlöst apat efter härifrån.

   När jag syr bodys brukar jag rynka några cm bak vid rumpan med overlocken på max diff och max stygnlängd för att få bodyn lite mer rumpformad där bak!
  Rostyget kommer från Ziccafabrics. Övrigt tyg från stoff o stil. 

3 thoughts on “Omlottbody

  1. Snyggt set! Tycker inte heller om mängder av knappar, blir ju också onödigt krångligt att ta av o på plaggen, mardrömmen är fortfarande en pyjamas min lillkille hade med 14 knappar!!

    Sydde nyligen en (present)omlottbody med endast 4 tryckknappar, finns bild på min blogg om du vill kolla konstruktionen. För omlottbodyn är ju samtidigt så praktiska…

  2. Tusen tack för så bra bimder för nu fattar jag med hur jag ska göra med frama och fram b. Men gosh så snyggt. Har du dessa tygbotar som man skulle klippa ut på denna eller du strunta utan bara satte knapparna i kantbandet. Visst är det kul att sy bebiskläder. (Har dock ingen bebis ännu men hoppas snart)

    • Hej o tack 🙂 Jodå, på bodyns insida så har jag fäst knapparna i små bitar vävt bomullsband som i sin tur är fastsydda i bodyns sömsmån. Lycka till med bebisproduktionen 😉

Kommentera

