Farmors rosor

Jag må se ut som en stoppad korv i den här klänningen men tyget ”farmors rosor” från Ziccafabrics är i alla fall väldigt vackert och av precis lika härlig kvalitet som alla deras övriga tyger.  

    
 Jag har helt enkelt sytt en förlängd Simone från Jenny Hellström där jag även förlängt ärmen och ändrat urringningen en del.  

    
 Av småbitarna som blev över sydde jag i vanlig ordning underkläder. Den här gången fick dottern och jag ett varsitt par trosor. Jag har även sytt en liten body men den får komma med i ett senare inlägg.  

Inlägget är i samarbete med Ziccafabrics.

4 thoughts on “Farmors rosor

  1. Lika fint som vanligt. Har lite ”skräck” för mönstrade tyger till mig själv men det där ser riktigt lockande ut. Är det stora skillnader på inställningarna när du kantar med samma tyg? Har inte haft min bandkantare så länge och har hittills bara använt olika typer av mudd eller interlock från Liandlo.

    • Jamen visst är tyget fint. Diskret och bra 🙂
      Nä, jag mixtrar sällan med inställningarna på covern utan kör med de rekommenderade. Ziccas tyger är dessutom väldigt stadiga och bra och funkar lika bra att kanta med som med mudd.

      • Låter toppen. Ibland har man ju inte mudd i rätt färg och då är det ypperligt att kunna använda samma tyg som i plagget, detta måste jag testa.

  2. Så snygg! Är själv gravid och det låter ju löjligt enkelt att bara förlänga Simone lite… 🙂 Men jag får göra ett försök för jag vill ha en likadan!

Kommentera

