Magsjuka

De senaste dagarna har vi ägnat åt magsjuka här hemma. Det började såklart med lillebror, som ju drar hem all möjlig skit ifrån dagis. Sen fick både dottern och jag varsinn släng av sleven. Ingen höjdare heller att ha en pigg och alert bebis som lever rövare i magen när man campar på badrumsgolvet och mår som allra sämst. Urk. 

Innan vi blev sjuka så sydde jag mig iaf en klänning som jag tycker blev himla bra. Som bas har jag som vanligt använt mig av Jenny Hellströms figurnära topp Simone. Den har jag sedan förlängt samt lagt till lång ärm och krage. Det syns nog dåligt på bilderna men i ärmmuddarna har jag sytt in framilonband så de är liksom rynkade. 

Tyget är från ohlssons tyger. 

   
   

2 thoughts on “Magsjuka

Kommentera

