Wrap it-skjørt

Jag har sytt mig ett par kjolar från min nya, härliga, norska bok Heilt Spesiell. Kjolen heter Wrap it-skjørt och var väldigt skojig att sy. Hela kjolen är sydd i dubbelt tyg och framstycket är rynkat och går omlott. Mudd i midjan är ju sjukt bekvämt när man, som jag, blivit lite rund om magen. Och nej, kulan beror inte på alla kakor jag sätter i mig utan för att det flyttat in en liten, liten bebis i min kropp. Jepp, snart blir det till att plocka fram tyg o mönster och dra igång miniklädessömnaden 😉

   

  

  

  

  

 Observera att mönstret är aningen litet i modellen så kanske du bör gå upp en storlek om du vill sy en likadan. Det rekommenderade måttet på midjemudden var däremot väl tilltaget så det fick jag minska på rejält till min andra kjol. 

Det randiga tyget kommer från Ohlssons tyger och de fina diamanthjärtana kommer från Ziccafabrics

7 thoughts on “Wrap it-skjørt

  1. Men så roligt, grattis till magen! Kjolarna är jättefina, måste nog kolla efter den boken.
    Ser fram emot att se vad du kommer att sy till bebisen.

    • Ja, alla delar är dubbla. Jag passade på att använda gamla t-shirts som inte längre används till foder så kom jag billigare undan 😉
      Tack för grattis 🙂

Kommentera

