Batstripes

Av Ziccafabrics underbart coola ”batstripes” har jag sytt sonens allra första tights. Eller heter det leggings även till killar? Ingen aning. Hur som helst så har jag alltid kört med enfärgade brallor matchat till mönstrad överdel men nu gjorde jag alltså det omvända och jag är helnöjd. Även det matchande vinyltrycket kommer från Ziccafabrics och det var ju helt klart buskul att dekorera ett plagg med ett dylikt tryck. Det var första gången men gav absolut mersmak.  

    
    

 Mönstret till tightsen kommer från Heilt spesiell. Den nya boken ni vet. Tröjan är mitt gamla vanliga tröjmönster men jag krånglade till det vid knäppning och hals en hel del. Blev bra till sist fast att det bråkade med mig lite grand. 

Inlägget är i samarbete med Ziccafabrics.

Kommentera

