Ziccalero

 Det är lite deppigt nu, det måste jag säga. Jag är inne på fjärde sjukveckan nu, det ena löser av det andra och jag som vill springa omkring och träna och greja börjar känna mig hemskt frustrerad. Det är knappt orken räcker till att sy ens och då är det illa!
Innan det drog igång som värst så fick jag iaf nöjet att provsy Ziccafabrics nya mönster som de kallar för Ziccalero. Det är som en skön korsning mellan en kofta och en sjal. Den är hemskt enkel att sy så den passar perfekt för en nybörjare. Klippt och sytt och klart på mindre än en timme!  

Mönstret till Ziccaleron finns att köpa och ladda ner här

  

   

Av tyget som blev över så sydde jag mig såklart ett linne och trosor till både mig och dottern. Trosorna till dottern är ur boken Heilt spesiell. Jag har sytt flera av samma mönster till henne och de är de enda hon vill använda faktiskt. Jättebra mönster!  

 

2 thoughts on “Ziccalero

  1. Hej
    Vad mycket fint du syr!
    Funderat ett tag på att sy barntrosorna men håller de sig uppe utan någon resår efter ett antal tvättar? Har du kantat med vanlig trikå eller muddväv?

Kommentera

