Skitnöjd

Så gott som alltid när jag köper tyg så har jag en plan på vad jag ska göra med det. Detta tyg var dock ett spontanköp bara för att jag tyckte det var så himla fint. Eftersom det just var så fint och dessutom, i mina ögon mätt, dyrt så har det blivit liggande i skåpet länge och väl innan det plötsligt gick upp ett ljus för mig och jag visste preciis vad detta tygstycke skulle bli.  

Tadaa…

 Det bidde en figurnära klänning! 

Som bas har jag använt mig av Jenny Hellströms topp Simone. Förlängt den och lagt till krage, trekvartsärm och ärmmuddar som jag, precis som kragen, sytt ihop kortändarna på och lagt ett par cm omlott innan jag sytt fast. 

Jag blev otroligt nöjd eftersom jag, utan att våga tänka efter allt för mycket, klippte ut tyget snabbt som attan utan att ha en aning om ifall modellen skulle passa. Nu har jag ett mönster jag gillar och har redan sytt en till enligt samma modell som bara ligger och väntar på att bli fotad 🙂

  

8 thoughts on “Skitnöjd

  1. Klart du ska vara ”skitnöjd”, den är ju ”skitsnygg”. Kragen och avslutet på ärmarna matchar varandra på ett genialt sätt, dekorativt och stilrent – helt klart en tio-poängare!

    • Tack tack 🙂
      Jag tror att tyget heter chalk stars och finska Selia ska visst ska trycka upp det på nytt om jag förstått saken rätt. Jag köpte det från Memba för typ ett år sedan. Kanske har det funnits även hos strömming. Vet ej.

Kommentera

