Kofta o linne

Den här koftan hade jag varit fantastiskt nöjd med om bara tyget hade varit ett annat. Det är fantastiskt mjukt och behagligt med bra fall men tyvärr så innehåller det en hel del polyester och blir väldigt lätt nopprigt och fult. Det är svårt att hitta tunnstickade tyger tycker jag. Någon som har något tips kanske? Detta kommer från Olssons tyger och var det enda de hade i den stilen.  

 Till mönster har jag utgått från Jenny Hellströms topp Rose. För ett par veckor sedan gjorde jag gjorde en tut på hur jag gick till väga när jag sydde den. Är du sugen på att sy något liknande så hittar du tuten här.

  Linnets fina tyg är från Znok och mönstret är ett avritat köpelinne. 

Kommentera

