Höstblåsor och regnbågsugglor

Vår lilla stackare har varit såå dålig den senaste veckan. Värsta sortens höstblåsor visade sig hans åkomma vara. I stort sett hela ungen har varit täckt av otäcka blåsor som gjort hemskt ont och svidit. Nu är han på bättringsvägen och klarar av att använda kroppen igen. Han hittade de nya kläderna jag sytt åt honom och ville absolut sätta dem på sig och bli fotograferad. Jag hade väl tänkt vänta med det tills de vanliga, oprickiga kinderna är tillbaka men svårt att säga nej till ett sjukt barn!

Jag vet att han ser lite läskig ut men ni får försöka låta bli att titta på annat än kläderna 😉

   
    
 
Återigen har jag sytt av ziccafabrics fina regnbågsugglor och matchat med svart/vita ränder och mintfärgad mudd. Tyget till byxan är jeanstrikå från Znok. Byxmönstret är nytt för mig men jag gillade det massor och kommer sy flera av denna modell. Det är från Ottobre 4/2014 och jag har förminskat det en storlek då det egentligen startar på strl 98.  

 

Inlägget är i samarbete med Ziccafabrics.

2 thoughts on “Höstblåsor och regnbågsugglor

  1. Inte ser han läskig ut, han är jättegullig, trots de där rackarns prickarna som alla ungar får förr eller senare. 🙂 Fina kläder också, blir nyfiken på byxmönstret.

    • Taack!! Jo, visst är han gullig men det var faktiskt nästan så man ryggade undan där ett tag när han såg som värst ut och kom och ville pussas 🙂 Byxorna var skojiga att sy, lite speciellt mönster. Prova! Men jag glömde skriva att jag la till fuskgylfen själv, den finns inte på originalmönstret!

Kommentera

