Dagisrapport

Lillebror började ju dagis för tre veckor sedan. Går sådär. Mycket gråt och missnöjdhet. Mycket sjukdom. Tre VAB-perioder på tre veckor! Och väldigt orolig sömn. Jag hoppas, hoppas att lugnet lägger sig över barn och föräldrar inom kort! 

Här är ytterligare ett set ut den stora högen nya kläder jag sydde inför dagisstarten.  Kan ju tycka att lillebror skulle bli på bättre humör när han får nya kläder stup i kvarten men icke… 

    
    
   Mönster som vanligt från Heilt spesiell og jubel men med en hel del ändringar. Tyg och knytband från stoff och stil. 

2 thoughts on “Dagisrapport

  1. Jättefina kläder! Önskar att jag också kunde få till dekorsömmarna så där fint. Dessvärre krånglar min Janome Cover så pass mycke att jag valt att ställa undan den för att slippa irritera mig på den… //Elin

    • Hej Elin! Vad synd att din cover bråkar med dig. Hoppstygn? Jag älskar min janome och får i stort sett aldrig hoppstygn. Mitt bästa tips är att vara med och dra lite i tyget bakom pressarfoten vid tjockare partier så att den inte fastnar och står och tuggar. Annars hörde jag ryktas att ett parti av den maskinen hade en defekt som orsakar hoppstygn och att drabbade kunder kan lämna in den på åtgärd.

Kommentera

