Höstklöver

En mysig långärmad tröja har jag sytt mig av det fina, supermjuka klövertyget från Zicca Fabrics som kommer att öppna sin hemsida nu till helgen om jag inte misstar mig helt. Jag provade ett mönster jag inte provat förut. Mamacita från farbenmix. Mönstret var ganska stort i storlek. Normalt sett har jag 38 men fick här gå ner till 36 och fick dessutom ta bort lite extra i sidor och ärmar för att inte tröjan skulle bli alltför pösig. 

    
   
Man kan ju bara älska tyg som inte har något upp och ner! Tack vare det och en hel del pusslande lyckades jag även få ut ett linne och ett par boxertrosor av tygstycket. Blev bara slamsor kvar och knappt ens det 🙂        Mönster till både trosa och linne har jag fått genom att rita av köpeplagg. Trosresåren kommer från B.wear. 
Inlägget är i samarbete med Zicca Fabrics.

4 thoughts on “Höstklöver

  1. Men vad snygga grejer du gör! Och bra fotografier, man ser så tydligt! Du inspirerar!
    Snart ska jag följa din velourkjol-tut, men jag måste köpa mer mudd först. 🙂

    • Tack 🙂 Extra roligt att du tycker bilderna blir bra eftersom jag tar merparten av dem med min flera år gamla mobiltelefon 🙂
      Hoppas du blir jättenöjd med din kjol!

Kommentera

