Ein schnitt vier styles. Igen. 

Jag har provat klänningsmönstret från boken Ein schnitt vier styles igen. Den här gången gjorde jag ärmarna korta, lade till fickor och snörpte ihop klänningen en aning i nederkant. Egentligen hade jag tänkt ta någon skojigare färg på dekorsömmarna men som vanligt fegade jag ur och valde tråkgrått som knappt syns. Som förra gången så förlängde jag övre delen av framstycket en aning för att mönstret ska funka på en hundraåttiocentimeters långskånk.  Tyget är bomullstrikå från tygfabriken. 

    
 

2 thoughts on “Ein schnitt vier styles. Igen. 

  1. Himmel vad duktig du är – jag är glad att jag stötte på dig blogg. Är nybörjare inom sömnad men älskar det 🙂 . Tittar gärna inom här fler gånger för inspiration.

    Må så gott!
    Mvh
    Susanne Olsson

Kommentera

