Ein schnitt vier styles

Jag har spontanköpt en tysk sybok! Den ser ut såhär:

 I den finns mönster på klänning, kofta, leggings, byxa och linne och så är det fyra varianter på vart och ett grundmönster. Min tyska är desvärre rätt begränsad men jag gav mig i alla fall på att sy en klänning. Det var väldig stor skillnad på de olika storlekarna. Jag tråcklade först ihop en Medium och i den klänningen hade vi kunnat campa hela familjen. Klippte då ner den till en small fast det övre fram- och bakstycket förlängde jag då jag kände på mig att skärningen under bysten hade hamnat på tok för högt upp på 180 cm mig annars. Nu sitter den nog helt perfekt tror jag. Sånär som på de lite väl smala ärmarna. Jag tycker att klänningen blev väldigt fin men förmodligen kommer jag aldrig att använda den här då jag inte anser mig passa i såhär ”flickiga” kläder. Ska göra ett nytt försök på en lite sportigare variant och då försöka göra om ärm och ärmhålorna en aning.  

    
   
  Boken beställde jag Härifrån.

8 thoughts on “Ein schnitt vier styles

  1. Underbart mönster och tyg, och självklart ska man trivas i sin kreation. Får jag fråga om det är ”vanlig” jersey? Dekorsömmen fram var väldigt fin.

    • Tack!
      Tyget jag har använt är stoff o stils tunna stretchcollege. Funkade utmärkt men blir kanske lite varmt om man är den varmblodiga sorten. Enligt boken ska det vara vanlig jersey.

  2. Tack för svar! Är ute efter ett svalt och skönt kofttyg (tänk sommarkofta) och var inne på viscose, men det kanske blir för tungt. Extra värme är det sista jag är ute efter just nu 🙂 Ska testa stretchcollege!

  3. Supersnygg klänning och passar din kropp väldigt fint. Hoppas du kan ”vänja” dig vid att bära den och på så sätt glädja omgivningen som får se dig 🙂

Kommentera

