Av en meter tyg

Allra, allra oftast så lönar det sig inte ekonomiskt att sy själv. Tyg är dyrt, tråd är dyrt, knappar, band och symaskiner är dyra. Men nån gång inemellan så händer det. Som av denna meter stretchcollege från stoff o stil. Lite extra bred tror jag att den var men ändå. Fyra plagg fick jag ut. Fyra plagg som dessutom blivit använda många gånger redan 🙂

  En sommarbralla till mig själv 🙂 Väldigt nöjd med denna och kommer inom kort försöka mig på en långbent variant. 

   Sen blev det tre par byxor till lillebror varav två jag redan visat i bloggen. Samma kantband och samma tråd på alla tre. Dels för att jag tyckte det var snyggt men framför allt av lathet. Sjukt tråkigt att trä om maskinerna ju! På långbyxan förstärkte jag knäna med jeanstyg. 

Fyra plagg för 130 kr alltså. Heja mig!!

Dagens tips är förövrigt detta; Sy fast fickorna på den här typen av byxor med dekorsöm innan du kantar ficköppningarna. Mycket lättare att få fickorna symmetriska då istället för om man gör tvärt om som det står i alla beskrivningar eftersom kantbandet gör att tyget gärna drar ihop sig en aning!

9 thoughts on “Av en meter tyg

  1. Åhhh, så fantastiskt fina!! Skulle du kunna tänk dig att sälja mönstret?! Fick tips av en annan sytok, att du kanske kunde tänka dig det ❤️ Snäääälla!! Äntligen ett par utan häng!

  2. Så snygga byxor. Vart har du köpt mönstret eller finns möjligheten att köpa mönstret från dig?

  3. Kärlek vid första ögonkastet! Jättesnygg modell, som sitter perfekt!
    Jag har samma fråga som flera andra, är mönstret något som du säljer?:)

  4. Sååå snygga byxor. Och så otroligt bra passform. Vart har du hittat det mönstret? Eller kan du tänka dig att sälja det? Verkligen supersnygga 😍

Kommentera

