Tvättmiss

Tidigt i våras så köpte jag mig en tröja på H&M med tanken att jag skulle rita av den för att kunna sy mig en liknande själv. Klantskalligt nog så hann jag både skita ner och sen krympa tröjrackaren i tvätten innan jag hunnit rita av den. Jag gjorde i alla fall mitt bästa att få ett skapligt mönster av den och sydde mig denna rosa variant i ett tunnstickat tyg fyndat i en av Olssons stuvlådor. Jag ändrade ringningen och sydde fast två fina knappar från något gammalt slaktat plagg.  

   

Kommentera

