Nopprigt

Jag köpte en meter courtellejersey på stoff o stil för en tid sedan. Av denna meter lyckades jag få ut ett par 3/4 byxor till mig själv plus två par byxor till lillebror. (Den ena byxan visade jag i Det här inlägget.

Tyget var underbart att arbeta med men fasiken vad nopprigt det blev på en gång!! Lillebrors finfina byxa ser ut som om den hängt med i ett helt år och så blev det efter bara en endaste dag! Fasiken, vad trist 😦 Kan man reklamera sånt tro??

Pga bristande sommarväder så är min byxa är inte invigd ännu så för stunden ser den väldans fin ut i tyget… 

     I sommar kommer vi att matcha i våra noppriga brallor, lillfisen och jag 🙂 

Mönstret till lillebrors byxa kommer från Heilt spesiell og jubel. Den skitdåliga courtellejerseyn som du för Guds skull inte ska köpa, kommer alltså från stoff o stil och så gör även den ljusblå mudden som ju däremot är värd varenda krona! Spetsen har jag köpt på tgr. 

4 thoughts on “Nopprigt

Kommentera

