Tyg, tyg, tyg

När man, som jag, hänger i en del sygrupper på Facebook så får man ibland se bilder på andra hobbysymänniskors tygförråd. Alltså. Jag blir helt chockad över vilka kopiösa mängder tyg folk köper och lägger på hög!! Många av dem verkar ha så stort tyglager så de lätt skulle kunna ekipera samtliga invånare i ett medelstort land. Man kan undra hur mycket pengar de lägger i månaden och när sjutton de har tänkt att hinna sy upp allt det där? Nåja, det är ju inget jag ar att göra med men för egen del så är jag nog lagd åt precis motsatt håll. Jag gillar inte alls när jag får tyg över och blir överlycklig när jag kan pussla ihop plagg så att hela tygstycket går åt. 

Här har jag sytt en sommarpyjamas av en sån där retlig liten tygbit som har legat i skåpet och stirrat på mig ett tag. Puh, skönt att bli av med den 😉 

 Hade även en liten bit turkostandigt tyg liggandes som jag preciiis fick ut ett linne av i storlek 86. Hurra!

Både linnet och Underbyxan är gratis att ladda ner från Ottobres hemsida.  

2 thoughts on “Tyg, tyg, tyg

  1. Jag har också funderat lite kring dessa tyglager… Jag unnar mig kanske 2-3 meter i halvåret, mudd och så köper jag bara när jag behöver en specifik färg.. klart att jag inte skulle säga nej till att ha en egen liten ”butik” att gå och välja i men jag skulle inte ha råd, inte samvete heller att lägga så mycket pengar på min hobby. Mina maskiner kostar lika mycket tillsammans som min man hoj. Dock till mitt förvar är det han som valt och köpt dem till mig. Jag funderade också kring vilka maskiner du har, dina sömmar blir skitsnygga jämt och det känns som allt går så lätt och snabbt för dig.. jag har nu sytt på en barntrosa i 2 dagar då min s25 inte samarbetar. Jag får verkligen inte till start och slut. Grymt irriterande! ;D

    • Hm, snabbt och lätt säger du. Vi kan väl låtsas det åtminstone. Just nu sitter jag inte och syr ihop den där byxan som jag tänkt utan sitter istället ute i skuggan med min kompis Sprätten medan lillkorven sover middag… Men det beror inte på maskinerna utan jag har som regel bara mig själv att skylla.
      Min overlock är en brother 3024 ( tror siffrorna blev rätt där), jättenöjd.
      Till dekorsömmar o kantband har jag en cover pro cpx. Älskarn!
      Hushållsmaskinen är totalt värdelös och jag väntar och hoppas på att en ny ska dimpa ner från ovan när som helst snart.

Kommentera

