Deppigt värre

Varför sjutton ska man sy när affärerna svämmar över av fina kläder som man kan köpa???

Så har jag tänkt på sistone för jag tycker att allt jag syr bara blir skräp. 

För att pigga upp mig själv och försöka boosta självförtroendet en smula så har jag kört ett t-shirtsrace till lillebror. Att sy t-shirts är lagom tryggt och lillebror blir ju söt i allt så det är väldigt tacksamt att sy till honom. Det här setet blev jag alldeles extra nöjd med. Somrigt och fint och dessutom tog jag tillvara på massor av småbitar som är svåra att få någon användning för annars.  

  Jag provade för första gången att göra v-ringning. Passade fint på denna tröjan tyckte jag. Shortsen heter Grasshopper och är från Ottobres sommarnummer 2014.   

  


Nu väntar vi bara på att vädergudarna ska sluta upp med att kasta småspik på oss och höja temperaturen lite istället.    

7 thoughts on “Deppigt värre

  1. Visst finns det fint i butiken, men tycker plaggen sällan tåls att synas i sömmarna! Det jag syr är inte perfekt men jag vet i alla fall hur plaggen är konstruerade, vilket material som är använt och sömmerskans arbetsförhållanden… Plus att jag kan justera passformen! Sött set och söt kille i alla fall 🙂

  2. Nähä du, så här fint hittar du inte i butikerna. otroligt söta kläder och fina detaljer. T.ex. snyggt hur märket på tröjan är placerat på den vita halvan av tröjan. Men jag kan känna igen mig lite i dina tankar, i alla fall när det gäller damkläder. De är ju så billiga i affärerna ofta, och de jag syr till mig själv blir inte alltid så lyckade. Då förefaller det väldigt bekvämt att kunna prova plagget INNAN man köper det och sedan komma hem med en klänning för 249 kr som kanske inte ens täcker tygkostnaden för samma egensydda plagg. Men, man ska inte underskatta att ha något att göra när man syr! Det ger mening i livet!! 🙂 Keep on sewing 🙂

  3. Tack, vad ni är snälla och uppmuntrande 🙂 Och du har helt rätt Cecilia. Det Är roligt att sy och ger mycket glädje. Att dessutom fylla huvudet med själva planeringen och förberedelserna innan man sätter saxen i tyget tränger undan massa jobbiga tankar som, i alla fall mitt huvud, ofta är fyllt av!!

Kommentera

