Blommigt 

Det är ruggigt sällan som jag klär mig i annat än enfärgat men härom sistens när jag stod på näsan i Olssons stuvlåda så föll jag för detta blommiga tygstycke. Mycket mönster men bara två färger åtminstone. 

  Jag blev så sugen på att göra mig en sommarklänning. Jag använde mig av mönstret till Jenny Hellströms Rose topp, förlängde den, ringade ur samt ritade dit en holkärm istället för den vanliga ärmen. Dragsko med öljetter strax över höfterna. 
Tror nästan att denna kommer att bli använd. Trots att den är blommig.  

 

One thought on “Blommigt 

Kommentera

