Nya byxor

Jag har filat på ett nytt byxmönster på sista tiden och tycker faktiskt att jag har fått till det riktigt bra. De flesta köpebyxor är alldeles för breda för våran smala lille kille så då är det ju toppen att kunna sy själv 🙂 

Till dessa två byxor har jag använt ett och samma tunna denimtyg men jag har använt både rät- och avigsidan. Röda detaljer till jeansblått är ju himla snyggt också tycker jag!

Som variation till alla byxor med mudd så gjorde jag istället så här i bensluten!

En matchande tischa måste det ju vara oxå. Sydd av mammas avlagda mysbyxor och mudd från stoff o stil. Sydde även på lappar på tröjans axlar. Lite extra jobb men det blev ju väldans bra. Så kommer jag göra många fler gånger! Till byxan har jag vänt tygets avigsida utåt.


2 thoughts on “Nya byxor

  1. Åh så fint! Visst är det kul när man orkar fixa de där detaljerna? Det lyfter verkligen helheten!
    Eländes jobb, nu vill jag ju sy istället;-)

Kommentera

