En ny människa

En utav mina väninnor har alldeles nyssens klämt ut sin tredje unge och jag har fått nöjet att få komma och snosa lite på det mjuka, rosiga och fantastiska lilla underverket. Med mig hade jag såklart ett paket med hemfixade grejer. En leopardmönstrad body med matchande mössa samt en stickad kofta.

IMG_4957

IMG_4958Mönstret till bodyn är från Heilt spesiell og jubel. Tyget är köpt på stoff o stil.

IMG_4962

IMG_4964Koftan är en så kallad fem timmars kofta. HA HA HA! Vilket skämt. Tog mig väl fem timmar bara att sticka ena ärmen. Enkel var den iaf att göra och jag är mäkta stolt. Min första stickade pryl som är snäppet mer avancerad än en mössa. Vill du göra en liknande så hittar du mönster om du googlar femtimmars kofta. Garnet är köpt på Rusta.

IMG_4963 För övrigt så har helgen ägnats utav härlig skidåkning. Tjejvasan är avklarad ännu en gång och jag vann inte i år heller men jag hade iaf fler åkare bakom mig än framför mig. Jag var såklart ett nervvrak som vanligt men min snälla mamma och pappa var med och servade och hejade på allt de orkade. Tack för det, ni är bäst 💙

2 thoughts on “En ny människa

Kommentera

