Favorit i repris

Japp, jag gillar det här byxmönstret 🙂 Ottobres Relaxed fit. Har sytt en hel hög vid det här laget och fler lär det bli. Jag gör en del ändringar för att de ska passa min smala kille bättre. Jag breddar och förlänger benen samt gör byxan lite smalare upptill då den är lite väl pösig annars.

IMG_4926

IMG_4950Så gott som omöjligt att få en suddfri bild på en kille som aldrig är still. Till bodyn har jag använt det här gratismönstret.

IMG_4970Med tanke på att ungen kommer ha krupit (krypit? krypt?) hål på knäna inom ett par veckor så var jag lite rationell och skippade en del detaljer såsom snörning i midjan och bakfickor.

4 thoughts on “Favorit i repris

    • Hej o tack 🙂 Ja jag har en overlock. Älskar att brumma på med den! Jag är osäker på vilket mönster du syftar på. I detta inlägget var det ju bara barnkläder och de är inte ur den boken…

Kommentera

