Nytt sprund och krage

Jag har lärt mig att sy ett nytt slags sprund. Hurra! Det är ju så roligt när man lär sig någonting nytt. Dessutom har jag kommit på hur man kan göra en krage. En sån där vanlig som det brukar vara på t-tröjor. Detta har jag finulat på rätt länge innan jag äntligen fick tummen ur och prova. Blev riktigt bra faktiskt 🙂

2015/01/img_4812.jpgMönstret är som vanligt från Heilt spesiell og jubel fast jag har lagt till sprund och krage.

2015/01/img_4814.jpgÖver sömmen i nacken låtsas vi att det sitter ett sånt där snyggt band som det gör i köpetröjor. Min symaskin har fått fnatt och vägrade sy raksöm här. Börjar bli dags för den att gå i pension tror jag…

2015/01/img_4815.jpgInom kort kommer jag att lägga ut en tut på den här typen av sprund.

2015/01/img_4816.jpgDen lilla stryka-på figuren har jag köpt på panduro.

2 thoughts on “Nytt sprund och krage

    • Haha, du är för gullig Cecilia! Sprättaren är min bästa vän. Är jag missnöjd så sprättar jag tills fingrarna blöder. Är jag fortfrande inte nöjd så slänger jag skiten 😉

Kommentera

