Cirkuskläder

Det är hemskt roligt att sy! När det går bra. Går det inte bra är det skittråkigt. Skittråkigt!!! Jag är dessutom lite (mycket) perfektionistiskt lagd och blir jättesur och deppig när det inte riktigt går min väg eller blir precis så som jag tänkt mig. Just nu är jag både sur och deppig. Det ligger en hel hög med nysydda plagg på mitt sybord som jag är missnöjd med och först ut på bloggen av dessa misslyckade alster ääär (trumvirvel nu) – min sons clownkläder!!

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/419/69839619/files/2015/01/img_4775.jpg Nä. Det var inte meningen att det skulle bli clownkläder. I mitt huvud såg detta jättebra ut. I verkligheten blev det alldeles för mycket färger för min smak. Dessutom är kläderna alldeles för stora för honom vilket kanske bidrar en smula till clownkänslan?

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/419/69839619/files/2015/01/img_4778.jpgMönstret till clownbyxan är relaxed fit från ottobre (är för sur för att komma ihåg vilket nummer det var nu), och tröjan är Heilt spesiell og jubel.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/419/69839619/files/2015/01/img_4780.jpgDet färgglada tyget kommer från lilofant och det ÄR faktiskt jättefint. Om man gillar väldigt färgglada tyger alltså. Den blåa velouren är från stoff o stil.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/419/69839619/files/2015/01/img_4781.jpg

4 thoughts on “Cirkuskläder

  1. Ibland blir det inte som man tänkt sifmg, men båda plaggen är jättefina! Matcha tröjan med jeans (mjukvarianten) o byxorna med enfärgad tröja så blir du nog av med clowneffekten 🙂

Kommentera

