Klappar och nya intressen

Nu när jag så smått börjat vakna upp ur julhelgens matkoma så ska jag visa några utav de hemfixade klapparna vi delade ut häromdagen.
Min mamma och moster fick sig en varsin virkad filur. Vad de ska med dem till har jag ingen aning, med söta är de iaf 😊

IMG_4392.JPGEn mammakänguru med en liten bebiskänguru…

IMG_4716.JPG

IMG_4718.JPGOch en kanin med en ros broderad på magen. Mönster till dessa och flera andra lika fina figurer finns att köpa här.

Sen måste jag även visa min fina lilla sju-åring som sytt en tröja till sin lillebror. Hon har valt tyg o modell själv och är såå stolt och tyckte att det var väldigt roligt att sy. Så roligt tyckte hon det var, att hon har tagit med sig lite tyg, nål och tråd på våran skidsemester i Dalarna 😊 Mamma håller tummarna för att hennes nya intresse håller i sig!

IMG_4625.JPGIngen behöver oroa sig. Jag var självklart med och såg till så att inga små fingrar kom till skada!

IMG_4684.JPGOch så här blev resultatet. Jag vill även påminna om att det alltså var dottern som valde tyg och tråd. Tre olika färger på trådarna dessutom.

Kommentera

