Relaxed fit

Det finns en mönstertidning som heter Ottobre design. Den ges ut fyra (tror jag) ggr per år och är full med mönster till barn. Varje modell är märkt med en, två eller tre prickar beroende på hur avancerad modellen i fråga är att sy. Denna byxa heter Relaxed fit och är märkt med en endaste yttepyttig, pluttig liten prick. Plättlätt att sy alltså.
Ha! Kan dom tycka ja. För en novis som jag så fick jag tänka till en hel del för att få till fuskgylf, knapphål, framfickor, bakfickor, knälappar och nedstickning av alla sömmar. Kommer då aldrig i detta livet ge mig på ett mönster med två prickar på iaf! Nope, never ever.

IMG_4521.JPGByxan blev bra och fin men lite väl bred över höfterna tycker jag. Till nästa gång kommer jag ta in den en aning i sidorna.

IMG_4517-0.JPGFuskgylf var nytt för mig.

IMG_4518.JPGBakfickorna är två till antalet men bara en fastnade på bild.

IMG_4524.JPG

IMG_4527.JPG

IMG_4543.JPGMönstret till bodyn finns att ladda ner här.

IMG_4567.JPGMan blir väldig relaxad i en relaxed fit-bralla i alla fall. Tygerna kommer från stoff o stil.

8 thoughts on “Relaxed fit

Kommentera

