Sportig romantik

Utbildningsradion sänder ett program som heter Sy, sy, sy där åtta ungdomar får lära sig att sy med hjälp av designern Jenny Hellström. Programmen är väl inte sådär världsbäst ärligt talat men det skojiga är att de lägger ut mönster för nedladdning på ur.se! Mönstret till den här klänningen har jag laddat ner därifrån.

IMG_4427.JPGDen är sydd i ett underbart mjukt collegetyg. I nederkanten har jag sytt en kanal och trätt i en resår för en lite ballongig effekt.

IMG_4404.JPGFör att piffa till den lite sportiga collegen sydde jag med spets på ärmarna (det är alltså dubbelt tyg) och gjorde en liten sidenrosett på halslinningen. Gulligt värre.

IMG_4429.JPGOm någon vill sy en lika tjusig klänning som jag så finns mönstret att ladda ner här. Ett tips är att den var ganska liten upptill men stor från under bysten och ner. Jag fick sy in den ganska rejält där.

3 thoughts on “Sportig romantik

Kommentera

