Spillbitsprojekt

På diverse bloggar och facebooksidor ser jag att somliga är så himla pyssliga att de syr underkläder av sina spillbitar. Inte ska väl jag vara sämre tänkte jag och ritade av min bästaste underbyxa och drog igång. Förvånande nog så vart resultatet riktigt bra och trosorna sitter perfekt men nån stor producent av trosor lär jag inte bli. Jag tyckte helt enkelt att det var tråkiga saker att sy. Men nu har jag i alla fall provat!

IMG_4380.JPGTill boxertrosor krävdes det rätt så stora spillbitar visade det sig…

IMG_4381.JPGHimlans nöjd med dessa faktiskt. Önskar jag orkade göra flera bara.

IMG_4382.JPGTäcksömsmaskinen gick varm. Tack snälla Brallan-Alice för värdefulla tips!

IMG_4168.JPGAv lite spill gjorde jag även en provdockenåldyna. Mönster hittat här.

3 thoughts on “Spillbitsprojekt

  1. Gudars va mycket fint du syr!! Jag hittade din blogg när jag googlade på ”stella-topp” från Jenny Hellström. jag ska just nu sätta tänderna i att göra en mammatopp av den 😉

Kommentera

