Länge leve långärmat

Jag har sytt mig ytterligare en vit tröja. Mjukt, härligt tyg som jag hittat i en fyndlåda. Till muddar har jag använt ytterligare en av alla avlagda tröjor som min kära mor varit hit med. Jag har utgått från en Simone topp från Jenny Hellströms bok och sen förlängt den och lagt till långa ärmar och sprund.

IMG_4191.JPGJag har sytt ihop den avig mot avig och sen stickat ner sömmarna.

IMG_4203.JPGDelat bakstycke och tröjan är längre bak, kortare fram.

IMG_4198.JPGFinfina zebraknappar från syhimlen.se

IMG_4205.JPGLänge leve att kunna sy och själv bestämma längden på ärmarna 😊

4 thoughts on “Länge leve långärmat

  1. Du syr så mycket fint!!! Tycker denna tröjan är så snygg! Vad har du använt för tyg? Lite sugen på att göra en liknande!

    • Tack snälla söta 🙂 jag vet faktiskt inte riktigt vad det är för tyg. Tjockare än vanlig bomullstrikå, tunnare än college. Något däremellan. Tunnstickat typ. Har aldrig sett till något liknande tyvärr!

Kommentera

