Myskjol

Tänk att det är så kul att sy till sig själv nu då! Vem hade kunnat ana liksom??Synd bara att sytiden är knapp och tyget dyrt för jag har massor av idéer som jag skulle vilja genomföra.
Det här tyget skulle egentligen bli ett par byxor till lillsorken men nu råkade det istället bli en kjol till mig själv. Mycket bättre 🙂

IMG_3921.JPGMönstret har jag gjort själv (jippie!!) och tyget är velour från stoff och stil. Tröjan på bilden är en Stella från boken Urban collection.

IMG_3923.JPGNederkanten på kjolen har jag rynkat med rynktrådar och sedan kantat.

Kommentera

