Klänning till mig

Hurra!!! Har gjort mitt allra förstaste egna mönster! Ja, jag är lite störigt mallig men för bara ett halvår sen kunde jag aldrig nånsin tro att jag skulle kunna sy annat än en mössa på sin höjd, så detta är sannerligen ett bamsekliv för mig😊
Nu var det ju faktiskt inte såhär jag i huvudet hade tänkt mig att klänningen skulle se ut och jag har väl inte gjort mönstret så som en riktig mönstergörare (?) skulle ha gjort. Jag har snarare sytt o provat o ändrat o sytt o provat o ändrat och sen fått ut ett mönster av själva plagget. Hur som helst så har jag nu ett färdigt mönster till nästa gång jag kanske vill sy en sån här klänning. Ursprungside’n till klänning får jag väl jobba vidare på eller så skiter jag helt enkelt i det och låtsat som om att det var precis såhär jag hade tänkt mig det hela ifrån början…

IMG_3819.JPG</

IMG_3836.JPG

Kommentera

