Ivy

Här har vi min Ivy. Både Ivy och jag var väldigt frustrerade där ett tag och stackars Ivy for i och ur sopkorgen som en jojo. Först och främst så var tyget tunt och glidit så det var svårt både att klippa och att sy i det. När jag väl fått ihop alla delarna så såg tröjrackaren inte ett dugg ut som den skulle enligt mönsterskissen. Jag sökte hjälp i en facebookgrupp och det konstaterades att jag måste ha gjort något fel. Jag hann klippa isär hela tröjan innan det kom fram att jag nog hade gjort rätt trots allt och att det var skissen som var missvisande. Sydde ihop hela grejen igen och efter mycket om och men så blev den klar. Och den passade! Jag gillar den 😊 Jag kommer att göra flera. I tyg som inte glider.

Mönstret kommer från Jenny Hellströms bok Urban collection

20140902-114051-42051284.jpg

20140902-114244-42164980.jpgÄrmarna är lite fladdermusaktiga. Använde trosresår som passpoal.

20140902-114405-42245754.jpgOch så ett viktigt meddelade till tomten. Detta exemplaret av bok efterlyser de snart från biblioteket. Jag önskar mig alltså ett helt eget ex som är mitt, bara mitt 😊

4 thoughts on “Ivy

  1. Kul att se, jag har själv lånat boken på biblioteket och är sugen på bl.a. denna topp. När jag ser hur fin din blev (hittade hit genom att googla runt efter ”ivy”) är jag ännu mer sugen:-) Skönt att veta också att det kanske inte är fel även om det inte ser ut som på skissen:-D

Kommentera

