Tattoo birds

Tyget tattoo birds från tyglycka såg så himla fint ut när jag beställde det från min Ipad. Väl hemma och tvättat gillade jag det not so much. Dels så gillar jag inte den röda färgen som drar lite väl mkt åt orange för min smak. Men framför allt så drog sig tyget i tvätten. Störigt värre. Hur som helst så gjorde jag mig ett linne och det är nog ingen annan än jag själv som kan se att mönstret är lite snett. Av spillbitar bidde det en nåldyna. Sydde helt enkelt ihop två cirklar och stoppade med fyllnadsvadd. Sydde sen med broderigarn fram och tillbaka från mitten så det blev som en blomma. Till sist dit med en stor knapp. Plättlätt.

20140818-192512-69912643.jpg
Mönstret till linnet gjorde jag genom att rita av ett passande köpelinne.

Kommentera

