Stella topp

Hurra! Har sytt en topp till mig själv och den passade klockrent på första försöket!! Jag är i chock. Mönstret är Stella från Jenny Hellströms bok Urban Collection. Eftersom jag är så ofantligt lång så förlängde jag mönstret med ca fem cm. Kommer definitivt att göra fler av denna!

20140813-211535-76535972.jpgEn svart topp är en svart topp. Inget revolutionerande direkt men oj, vad nöjd jag är 🙂 Det svåraste var väl att få en vettig bild på skapelsen…

20140813-212120-76880177.jpg

5 thoughts on “Stella topp

  1. Du är sjukt duktig å så jäklarna fina grejer du gör! men nu måste jag fråga…jag har nu läst furtioelva gånger om hur oooootroligt lång du är, men jag kan inte någonstans hitta hur lång du faktiskt är…tänkte det kunde ge mig en uppfattning om strl osv då det är svårt att uppskatta på bild. Tack för att du visar dina fina saker 🙂 Mvh//Anya

    • Hoppsan! Har jag upprepat mig sååå många gånger alltså. Dags att vidga mitt ordförråd kanske 😉 Kul att du har hittat hit och att du gillar det jag sytt. Glad om jag kan inspirera! Jag är 180 cm lång och väger 62 kg. På köpeplagg funkar det oftast med strl 38 men tröjor känns ofta för korta både i livet och ärmar. Då är det skönt att kunna sy och välja längden själv 🙂
      /Carina

  2. Har precis hittat din sida att följa. Tack för fina sydda kläder och bra beskrivningar. Har oxå nyss sytt en Stella. Men halsringningen på min är absolut inte lika fin som din. Min är lös å slapp och hänger. Hur mätte du ut halskantningen?

    • Tack, vad roligt att höra efter en lite kämpig dag 🙂 Remsan till halsringningen brukar jag göra ca 80-85% av längden på ringningen. Om du inte vill sprätta och göra om så kan du prova att göra ett litet hål på baksidan och trä i en tunn resår i halsen för att hålla ihop den. / Carina

      • Tusen Tack för tipset🌹 de ska jag testa. Ska bli så kul att följa dig. Gubben frågade vad jag gjorde när jag satt knäpp tyst å kollade igenom alla dina sidor💞 fick massor av input👏👍

Kommentera

