Hjälp med krage tack!

Nu har jag sytt ytterligare ett knappsprund. Det tredje i ordningen. Det blev helt ok men nu vill jag lära mig att sy en krage till sprundet också! Typ piké tröja. Hur sjutton gör man det?? Har googlat hej vilt men inte hittat nån vettig beskrivning. Visst skulle man kanske kunna sprätta upp en befintlig tröja och prova sig fram men jag tvivlar på att jag skulle kunna lista ut tekniken ändå. Jag håller istället tummarna för att nån vänlig själ lägger ut en lättförståelig krag-tut en vacker dag 🙂

20140727-182408-66248336.jpg

20140727-182410-66250089.jpg

2 thoughts on “Hjälp med krage tack!

Kommentera

