En och två och tre indianer…

En liten body i somrigt och glatt indiantyg till lillebror. Kanske räcker det med kortärmsbodysar för nu? Dags att börja sy med långa ärmar istället? Knapparna är ena tråkiga jädrans knappar som jag beställt från ett land långt bort. För att få dem att inte sitta på tok för hårt i varandra så måste jag göra hålen större med ett litet verktyg jag hittade i garaget här hemma. När jag väl har fått till en bra storlek på hålen och fått dit dem så är de väldans fina och ser de ut som små karameller tycker jag. Knapparna kommer jag använda slut på men inte köpa fler utav. Inte en chans.

20140717-110206-39726928.jpg
Tyget är köpt från tyglycka och mudden från stoff och stil.

20140717-110304-39784875.jpg

20140717-131408-47648135.jpg
Lillkillen ser glad ut över outfiten iaf. Eller så beror leendet på att jag fjantar mig med en badanka samtidigt som jag fotar…

Kommentera

