Av en filt

Våran filt har hängt med oss i flera år och värmt oss i soffan när vi varit frusna. Filten var gjord av ett mjukt o gosigt gammelrosa tyg på ena sidan. Tyget på andra sidan var vitt och hade med åren blivit lite väl tråkigt i färgen så jag klippte bort det vita och behöll det rosa. Av detta tyg sydde jag ett set till Smulan som, kors i taket, blev väldigt uppskattat. Knappt man tror att det är sant!

20140716-210912-76152677.jpg
Kjolen är av mönster ur senaste ottobre. Riktigt mycket snurr i den och dessutom rosa så då kan det ju inte bli annat än bra!

20140716-211136-76296062.jpg
Jackan är från boken Heilt spesiell og jubel fast jag gjorde ärmarna korta och lade till mudd i ärmslut och nederkant. Knapparna har jag köpt av Bibbi . De funkade väldigt bra fast det var ett tjockt lager med tyg de skulle ta sig igenom.

20140716-212118-76878871.jpg

20140716-212117-76877950.jpg
Sprättaren fick allt komma fram och jobba en hel del den här gången. Både i kantningen av jackan och innan jag fick till sömmarna på kjolen. Till sist blev det i alla fall helt ok och Smulan är nöjd. Och om Smulan är nöjd så är även mamman nöjd 🙂

Kommentera

